Dette website anvender cookies til at måle websitets brug og give dig den bedste oplevelse. Ved at fortsætte med at browse på dette site accepterer du disse cookies. Klik her for at få mere at vide eller ændre dine cookieindstillinger.

Telebranchen

Udnyt data og analyser til at reducere risici og churn, identificere nye kunder og forbedre onboarding af disse, samt fasthold de loyale kunder.

Sådan kan Experian hjælpe

Konkurrencen i telebranchen har aldrig været hårdere end den er i øjeblikket

Konkurrencen i telebranchen har aldrig været hårdere end den er i øjeblikket grundet det fortsatte kapløb om den laveste pris med mest indhold. I "gamle dage" skulle der blot sælges mobilabonnementer - den går ikke længere. Der skal konstant nye boller på suppen i form af underholdningstilbud eller andre samarbejdspartnere for at gøre sig selv så interessant som muligt.  Læg dertil enkeltheden i at skifte udbyder, og så har du opskriften til et konkurerencepræget marked. 

De uventede faktorer som Covid-19 pandemien har bragt med sig har også sat sine spor i branchen. Mindre rejseaktivitet som alt andet end lige må betyde mindre indtjening på roaming, udrulningen af 5G, legacy systemer, bedrageri, kravet om digitalisering fra forbrugerne samtidigt med et behov for fysiske butikker.  

De danske teleselskaber er nødt til at håndtere udfordringer fra flere fokusområder, samtidigt med at de øger værdien for både kunder og aktionærer.

__

Fokus på aktionærafkast samt digitaliseringen af services

__

5G investeringer, fiberudvidelse, køb ad hardware m.m. der lægger pres på CAPEX og OPEX

__

Risikoen fra nye og eksisterende konkurrenter + "over the top" service udbydere, der bruger telebranchens infrastruktur

__

Øget fokus på svindel, bedrageri og fraud

Vil du høre mere om hvordan vi hjælper virksomheder i telebranchen eller har du spørgsmål?

Udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Udnyt de mange muligheder der ligger gemt i brugen af data og analyser – reager på kundeadfærd og kombiner interne og eksterne datakilder

Det er dyrt at finde og tiltrække nye kunder i telebranchen. Tag fx en privatkunde – her begynder televirksomhederne først at tjene pengene på dem når de har været kunde i min. 11 måneder. Så én ting er at fokusere på at skaffe nye kunder, men det er mindst lige så vigtigt at forsøge at holde på sine eksisterende kunder så længe som muligt. Og hvordan gør man så det? Pris, produkt og abonnement er selvsagt væsentlige parametre, men det bunder alt sammen i at der skal fokus på onboarding og kunderejsen for at holde på kunderne.

Vil du høre mere om vores løsninger til telebranchen?

Vores seneste analyse af telebranchen viser at der vil være øgede fokus på især de 4 nedenstående temaer de næste 12 måneder

Vil du have et dybere indblik i analysen så kontakt os endelig. Du kan også blive klogere på analysen og downloade den via linket nedenfor.

Vækst fra både nye og eksisterende kunder

Der vil være øget fokus på identifikation af nye markedssegmenter og stigende kryds- og mersalg muligheder vha. bedre målretning mod nye og eksisterende kunder.

Effektiv styring af flere typer risici

Bekæmpelse af identitetstyveri, svindel, kredit, økonomisk frirum og adfærdsmæssige risici.

Digitalisering af kunderejser og processer

Fokus på øget automatisering ifm. onboarding og kunderejsen. Det vil samtidig reducere omkostningerne ved at betjene kunderne og sikre markant mindre frafald i løbet af processen.

Øget brug af data, machine learning og kunstig intelligens til at opnå bedre kundeindsigt

På tværs af Europa betragtes dette tema som enten kritisk eller af høj prioritet. Alene i Danmark mener 70% at der er behov for et øget fokus på området.

Experian x Forrester: Telebranchens svar på pandemien

Under pandemien har telebranchen spillet en afgørende rolle i at levere infrastruktur til at hjælpe med at opretholde landet økonomisk og socialt da adgang til internet og telefoni i hjemmet blev ekstremt kritisk og behovet for øget datatrafik steg eksponentielt. Men pandemien har også skabt nye udfordringer og risici samt øgede forventninger fra kunderne.

I efteråret 2021 satte Experian sig for at udforske hvordan pandemien har påvirket telebranchens prioriteter, udfordringer og budgetter.

Læs mere og hent analysen

Sådan kan Experian hjælpe virksomheder i telebranchen

Hos Experian kan du få hjælp til at strømline jeres onboarding processer så disse opleves som enkle og hurtige, behandle kunde-henvendelser ekstremt hurtigt og forbedre jeres back-end-processer samt fjerne risici fra jeres transaktioner.

Et lead bliver kun til en kunde, hvis de kommer igennem jeres onboarding-proces.

Noget af det vigtigste man som televirksomhed bør fokusere på, er at værdsætte kunder og potentielle kunders tid. Sørg for at have en strømlinet onboarding proces, som ikke skaber problemer, lange ventetider eller er til gene for forbrugerne.  

Forsinkelser i din tilmeldingsprocedure, langsomme kreditbeslutninger eller en sløv identitetsbekræftelse kan få forbrugerene til at kigge efter en af jeres konkurrenter.  

Experian kan tilbyde en række værktøjer til at hjælpe med at overvinde alle de almindelige fartbump når vi snakker kundeoprettelser og onboarding.

Hurtig oprettelse af kunder

Experians data kan integreres i en lang række af verdens førende ERP og CRM-systemer, hvilket gør oprettelsen af jeres nye kunder i egne systemer til en hurtig og smidig proces. Samtidig sikrer I, at datakvaliteten er i top, da data bliver ajourført dagligt.

Læs mere her >

Vil du høre mere om hvordan vi hjælper virksomheder i teleindustrien eller har du spørgsmål?

Udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt.