Finansiering og Leasing

Udnyt data og analyser til kreditvurdering, reducere svindel og forbedre hvidvask og compliance processer.

Det er ikke altid let at drive en finansiel virksomhed - der er sket meget de seneste år, som har gjort det vanskeligere at være bank og finansiel virksomhed. Mange bøvler med kreditvurderinger, svindel og hvidvask.
Hos Experian kan vi hjælpe alle finansielle virksomheder med at drive en bedre forretning baseret på data, analyse og indsigt.

Virksomheder der arbejder med finansiering og leasing står over for en række udfordringer, når det kommer til at træffe informerede beslutninger. De har brug for at forstå deres kunders økonomiske position, men samtidig er de også nødt til at navigere i en labyrint af love og reguleringer. Mangel på indsigt og effektiv analyse af data kan resultere i dårlige beslutninger og potentielle tab. Men ved at anvende avancerede dataanalyse- og teknologiløsninger kan virksomhederne få adgang til en dybere forståelse af deres kunders økonomi og træffe informerede beslutninger, der styrker deres forretning.

Ved at anvende avancerede analysemetoder og teknologi kan vi hjælpe finansielle virksomheder med at forudsige kreditrisiko og identificere muligheder for at øge deres indtægter. Vi kan også hjælpe med at optimere virksomhedens kredit- og scorings-processer, så de er mere effektive og hurtige.

Vi ved, at det kan være udfordrende for finansielle virksomheder at holde trit med den hurtige udvikling inden for teknologi og forretningspraksis. Derfor arbejder vi tæt sammen med vores kunder for at sikre, at de altid har adgang til de nyeste løsninger og metoder, der kan hjælpe dem med at drive en succesfuld virksomhed. Så uanset om du er en banker eller et leasingselskab, kan Experian hjælpe dig med at nå dine mål og drive en bedre forretning baseret på data, analyse og indsigt.
 

De største udfordringer for finansielle virksomheder og leasingselskaber og vigtige områder, hvor data kan gøre en forskel

Finansielle virksomheder og leasingselskaber står over for en række udfordringer, herunder konkurrence, regulering og digitalisering. Data spiller en vigtig rolle i at hjælpe disse virksomheder med at tackle deres udfordringer. Der er tre områder, hvor data gør en stor forskel: Kreditvurdering/risikostyring, svindel og compliance processer. Ved at anvende data og dataanlyser, kan finansielle virksomheder og leasingselskaber optimere deres beslutningsprocesser, forbedre kundetilfredsheden og øge effektiviteten

__

Øget fokus på compliance og svindel

Banker og finansielle institutter er underlagt en lang række krav når det kommer til KYC og hvidvask af penge. Der skal være fokus på identifikation, verifikation, screening og overvågning.

Hos Experian har vi AML og KYC løsninger som passer til både store og små behov. Har du eksempelvis brug for en simpel og hurtig løsning, som lader dig tjekke PEP’s, når du har brug for det eller vil du hellere have en fuldt automatiseret og integreret AML-løsning i jeres eksisterende onboarding-process? 

Det sker mere og mere. Og jo bedre du kender dine kunder, jo mindre er sandsynligheden for, at kriminelle leaser en bil eller andet og stikker af. Her kan du med fordel anvende Experian’s Fraud Index til at minimere risikoen for svindel.

__

Kreditvurdering og risikostyring

Når en virksomhed låner penge ud til andre virksomheder eller private, er det vigtigt at vurdere låntagerens evne til at tilbagebetale lånet. Det er ikke altid let, og her spiller data en afgørende rolle for långiver.

Data kan hjælpe långiver med at få et bedre indblik i låntagerens økonomiske historik, herunder indtægter, udgifter og gældsforhold. Ved at samle og analysere disse informationer kan långiver vurdere låntagerens evne til at tilbagebetale lånet, samt bestemme den optimale lånebeløb og løbetid.

Desuden kan data også anvendes til at overvåge låntagerens økonomiske situation og tilpasse lånebetingelserne, hvis der opstår ændringer. På denne måde kan långiver sikre, at lånet bliver tilbagebetalt og samtidig minimere risikoen for tab.

 

Vil du høre mere om hvordan vi hjælper virksomheder i den finansielle sektor eller har du spørgsmål?

Udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Bureaukrati gør det hele bøvlet

Det kan være svært at navigere i den finansielle verden, især når man som kunde oplever unødig friktion i samarbejdet med finansielle virksomheder. Desværre er dette ikke sjældent, da næsten 2/3 af privatkunder oplever dette problem. Hvis du gør det nemt for dine kunder at blive kunde, så er du allerede et skridt (eller flere) foran dine konkurrenter.

 

Sådan kan Experian hjælpe

Få et bedre beslutningsgrundlag og øg din virksomheds effektivitet med Experians datadrevne løsninger for finansielle virksomheder.
Læs mere om vores løsninger her

Undgå svindel

Reducer risikoen for svindel ved at anvende data og et Fraud Index. Hos Experian hjælper vi dig med at undgå uønsket leasingaktivitet.

Kend dine kunder

Jo bedre (og jo mere), du kender til dine kunder, desto bedre beslutningsgrundlag har du. Når du skal kreditvurdere en ny kunde, skal du indsamle mange informationer. Det er tidskrævende – men det kan vi hjælpe dig med.

 

Giv en bedre kundeoplevelse

Den gode oplevelse betaler sig altid. Når dine kunder føler sig godt behandlet, kommer de igen – og de anbefaler din forretning til andre. Brug data til at skabe den gode og unikke oplevelse. Det kan vi hjælpe dig med.

Derfor skal du arbejde med data

Data er i hjertet af alt, hvad vi laver hos Experian. Løbende bruger vi tid og energi på at spørge beslutningstagere i finansielle virksomheder om, hvad der er vigtigst for dem. Langt de fleste svarer, at de ønsker at højne og styrke kundeoplevelsen og investere tungt i digitalisering i forretningskritiske arbejdsgange.

Det bør give anledning til eftertanke. Vi har flere værktøjer og løsninger, som sætter data i centrum – og gør det nemmere at være finansiel virksomhed. Du kan se dem herunder.
 

Lendomatic: Experian er en stærk professionel partner der formår at rykke med udviklingen

Hør Hør Henrik Engel, Credit Officer hos Lendomatic fortælle om samarbejdet med Experian, herunder hvilke forventninger de har til en samarbejdspartner og hvorfor de lige netop anser Experian som værende en god og pålidelig partner til Lendomatic. 

Bliv klogere på Lendomatic og Experians samarbejde her

Vores seneste analyse af Finansierings- og Leasingbranchen viser at der vil være øgede fokus på især de 4 nedenstående temaer de næste 12 måneder

Vil du have et dybere indblik i analysen så kontakt os endelig. Du kan også blive klogere på analysen og downloade den via linket nedenfor.

Vækst fra både nye og eksisterende kunder

Der vil være øget fokus på identifikation af nye markedssegmenter og stigende kryds- og mersalg muligheder vha. bedre målretning mod nye og eksisterende kunder.

Effektiv styring af flere typer risici

Bekæmpelse af identitetstyveri, svindel, kredit, økonomisk frirum og adfærdsmæssige risici.

Digitalisering af kunderejser og processer

Fokus på øget automatisering ifm. onboarding og kunderejsen. Det vil samtidig reducere omkostningerne ved at betjene kunderne og sikre markant mindre frafald i løbet af processen.

Øget brug af data, machine learning og kunstig intelligens til at opnå bedre kundeindsigt

På tværs af Europa betragtes dette tema som enten kritisk eller af høj prioritet. Alene i Danmark mener 70% at der er behov for et øget fokus på området.

Experian x Forrester: Ny rapport går i dybden med forbrugernes oplevelse af finansielle tjenesteydelser

Hvad er virksomhedernes vigtigste forretningsmæssige prioriteter i de næste 12 måneder? Det besluttede Experian sig for at undersøge i samarbejde med Forrester, og resultaterne taler for sig selv. Data, data og mere data. Analysen giver dig svar på centrale spørgsmål som:

  • Hvad er virksomhedernes vigtigste budgetprioriteter over de næste 12 måneder?
  • Hvordan vurderer forbrugerne den nuværende kundeoplevelse, når de ansøger om finansielle tjenesteydelser?
  • Hvad mener forbrugerne om at dele deres data, og hvad forventer de af virksomhederne til gengæld?
Læs mere og hent analysen

Sådan kan Experian hjælpe virksomheder i Finansierings- og Leasingbranchen

Hos Experian kan du få hjælp til at strømline jeres onboarding processer så disse opleves som enkle og hurtige, behandle kunde-henvendelser ekstremt hurtigt og forbedre jeres back-end-processer samt fjerne risici fra jeres transaktioner.

Noget af det vigtigste man som televirksomhed bør fokusere på, er at værdsætte kunder og potentielle kunders tid. Sørg for at have en strømlinet onboarding proces, som ikke skaber problemer, lange ventetider eller er til gene for forbrugerne.  

Forsinkelser i din tilmeldingsprocedure, langsomme kreditbeslutninger eller en sløv identitetsbekræftelse kan få forbrugeren til at kigge efter en af jeres konkurrenter.  

Experian kan tilbyde en række værktøjer til at hjælpe med at overvinde alle de almindelige fartbump når vi snakker kundeoprettelser og onboarding

Hurtig oprettelse af kunder i jeres egne systemer

Experians data kan integreres i en lang række af verdens førende ERP og CRM-systemer, hvilket gør oprettelsen af jeres nye kunder i egne systemer til en hurtig og smidig proces. Samtidig sikrer I, at datakvaliteten er i top, da data bliver ajourført dagligt.

Oprettelse af nye kunder vha. hurtige og automatiserede kreditanbefalinger

Experian SmartEvaluate kombinerer Experians stærke kompetencer inden for data, software og Analytics i én samlet løsning. SmartEvaluate automatiserer processen for behandling af dine kreditansøgninger og giver dig adgang til konsekvente kreditanbefalinger i real-tid, både i forbindelse med kredit til virksomheder og til private. Det giver din virksomhed mulighed for at oprette kunder hurtigt og effektivt. Automatiserede beslutningssystemer er tilgængelige hele dagen, hver dag, så de er klar, når dine kunder har brug for dem. Manglen på manuel indgriben gør også systemet hurtigt og friktionsfrit for kunderne, hvilket forbedrer accepthastigheden og reducerer omkostningerne.

Har du brug for en simplere løsning med kredittjek uden automatisering?

Så er vores BusinessInsight løsning formentligt den rette løsning for dig. BusinessInsight giver dig adgang til Experians unikke erhvervsdatabase med detaljeret kreditinformation om alle Nordiske virksomheder. Med hjælp fra Experians rating, risikogruppe og RKI tjek har du lettere ved at vurdere om du skal forlange forudbetaling, eller kan give en længere betalingsfrist.

Hvor godt kender du dine kunders økonomi?

Dårlige betalere hæmmer rigtig mange virksomheders vækst og netop derfor er løbende kreditvurdering af kunder utrolig vigtigt. Hvis du vil undgå at blive bremset i din virksomheds vækstrejse, så bør du løbende kreditvurdere potentielle og eksisterende kunder, så du undgår dårlige betalere.

Den risiko kan du undgå ved først at tjekke, om din kunde er registreret i RKI-registret.

Vil du høre mere om hvordan vi hjælper virksomheder i teleindustrien eller har du spørgsmål?

Udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt.