Dette website anvender cookies til at måle websitets brug og give dig den bedste oplevelse. Ved at fortsætte med at browse på dette site accepterer du disse cookies. Klik her for at få mere at vide eller ændre dine cookieindstillinger.

Bank- og finansbranchen

Udnyt data og analyser til avanceret kreditvurdering, reducere risici og forbedre onboardingen af kunder.

Sådan kan Experian hjælpe

Der er sket meget de seneste år, som har gjort det vanskeligere at være bank og finansiel virksomhed. Men det er heller ikke blevet nemmere at være kunde. Hos Experian hjælper vi banker og finansielle virksomheder med at skabe en bedre og optimeret forretning baseret på data, analyse og indsigt.

Alt for mange banker og finansielle virksomheder gør det svært for kunderne at være kunde. Inden for de seneste 12 måneder har 64% opgivet at udfylde en standardblanket. Næsten ⅔ oplever altså unødig friktion i samarbejdet. Det bør rejse et rødt flag samt give anledning til at overveje – eller genoverveje – arbejdsgange for indsamling af vigtige og nødvendige kundedata.

Det giver muligheder. Hvis du er en af dem, som kan minimere friktion – og gøre det lettere for kunderne at være kunde – kan det øge livstidsværdien pr. kunde, og det vil blive lettere at onboarde nye kunder.

 

Hvad siger vores data og kundeundersøgelser om Bank og Finans branchen?

Hos Experian er data i hjertet af alt, hvad vi laver. Vi har spurgt 105 beslutningstagere i hhv. finans- og telekommunikationsbranchen om, hvad der er vigtigst for dem lige nu. Langt de fleste svarer, at de ønsker at højne og styrke kundeoplevelsen og investere tungt i digitaliseringen af forretningskritiske arbejdsgange. Det bør give anledning til eftertanke. Nogle gange kan det være svært at vide, hvor man skal starte, og hvor man skal slutte. Vores undersøgelser viser, at kundeoplevelse, forretningsudvikling, inddrivelse af gæld og fraud er fire områder, hvor du som bank eller finansiel virksomhed med fordel kan drage nytte af data, analyse og indsigt.

 

Tre områder, hvor data gør en forskel

Nogle gange kan det være svært at vide, hvor man skal starte, og hvor man skal slutte. Vores undersøgelser viser, at kundeoplevelse, forretningsudvikling og inddrivelse af gæld er tre områder, hvor du som bank eller finansiel virksomhed med fordel kan drage nytte af data, analyse og indsigt.

__

Styrke kundeoplevelsen og onboarding

I den digitale tidsalder kan tiden, det tager at behandle en kreditansøgning være det, der differentierer jer fra konkurrenterne og sikrer en positiv kundeoplevelse.

Med Experians stærke kompetencer inden for data, software og analytics kan du automatisere processen for behandling af kreditansøgninger og få adgang til kreditanbefalinger i real-tid, både i forbindelse med kredit til virksomheder og til private. Det giver din virksomhed mulighed for at oprette kunder hurtigt og effektivt og sikrer samtidig en god kundeoplevelse.

__

Digitaliseringen af forretningskritiske arbejdsgange

Fokus på øget automatisering er på de flestes læber. Vores undersøgelse viser at hovedårsagerne til, at forbruger opgiver deres lån-ansøgninger skyldes tid og mængden af informationer der skal oplyses.

Det er processer som finansielle virksomheder virkelig bør rette fokus på, hvis de ikke allerede er igang. Det vil samtidig reducere omkostningerne ved at betjene kunderne og sikre markant mindre frafald i løbet af processen.

 

 

__

Øget fokus på compliance og svindel

Banker og finansielle institutter er underlagt en lang række krav når det kommer til KYC og hvidvask af penge. Der skal være fokus på identifikation, verifikation, screening og overvågning.

Hos Experian har vi AML og KYC løsninger som passer til både store og små behov. Har du eksempelvis brug for en simpel og hurtig løsning, som lader dig tjekke PEP’s, når du har brug for det eller vil du hellere have en fuldt automatiseret og integreret AML-løsning i jeres eksisterende onboarding-process? Vi har løsninger til både store og små behov, som alle er skræddersyet til virksomheder som er omfattet af den gældende hvidvasklov.

Vil du høre mere om hvordan vi hjælper virksomheder i den finansielle sektor eller har du spørgsmål?

Udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Danske Bank: Vi er meget glade for samarbejdet med Experian

Hør Rasmus Stærke, Senior Vice President & Head of Collections and Fraud Strategy hos Danske Bank fortælle om samarbejdet med Experian, herunder hvilke forventninger Danske Bank har til en samarbejdspartner og hvorfor de lige netop anser Experian som værende en god og pålidelig partner til Danske Bank. 

Bliv klogere på Danske Bank og Experians samarbejde her

Vores seneste analyse af Bank og Finans sektoren viser at der vil være øgede fokus på især de 4 nedenstående temaer de næste 12 måneder

Vil du have et dybere indblik i analysen så kontakt os endelig. Du kan også blive klogere på analysen og downloade den via linket nedenfor.

Vækst fra både nye og eksisterende kunder

Der vil være øget fokus på identifikation af nye markedssegmenter og stigende kryds- og mersalg muligheder vha. bedre målretning mod nye og eksisterende kunder.

Effektiv styring af flere typer risici

Bekæmpelse af identitetstyveri, svindel, kredit, økonomisk frirum og adfærdsmæssige risici.

Digitalisering af kunderejser og processer

Fokus på øget automatisering ifm. onboarding og kunderejsen. Det vil samtidig reducere omkostningerne ved at betjene kunderne og sikre markant mindre frafald i løbet af processen.

Øget brug af data, machine learning og kunstig intelligens til at opnå bedre kundeindsigt

På tværs af Europa betragtes dette tema som enten kritisk eller af høj prioritet. Alene i Danmark mener 70% at der er behov for et øget fokus på området.

Experian x Forrester: Ny rapport går i dybden med forbrugernes oplevelse af finansielle tjenesteydelser

Hvad er virksomhedernes vigtigste forretningsmæssige prioriteter i de næste 12 måneder? Det besluttede Experian sig for at undersøge i samarbejde med Forrester, og resultaterne taler for sig selv. Data, data og mere data. Analysen giver dig svar på centrale spørgsmål som:

  • Hvad er virksomhedernes vigtigste budgetprioriteter over de næste 12 måneder?
  • Hvordan vurderer forbrugerne den nuværende kundeoplevelse, når de ansøger om finansielle tjenesteydelser?
  • Hvad mener forbrugerne om at dele deres data, og hvad forventer de af virksomhederne til gengæld?
Læs mere og hent analysen

Sådan kan Experian hjælpe virksomheder i Bank – og Finansbranchen

Hos Experian kan du få hjælp til at strømline jeres onboarding processer så disse opleves som enkle og hurtige, behandle kunde-henvendelser ekstremt hurtigt og forbedre jeres back-end-processer samt fjerne risici fra jeres transaktioner.

Noget af det vigtigste man som televirksomhed bør fokusere på, er at værdsætte kunder og potentielle kunders tid. Sørg for at have en strømlinet onboarding proces, som ikke skaber problemer, lange ventetider eller er til gene for forbrugerne.  

Forsinkelser i din tilmeldingsprocedure, langsomme kreditbeslutninger eller en sløv identitetsbekræftelse kan få forbrugeren til at kigge efter en af jeres konkurrenter.  

Experian kan tilbyde en række værktøjer til at hjælpe med at overvinde alle de almindelige fartbump når vi snakker kundeoprettelser og onboarding

Hurtig oprettelse af kunder i jeres egne systemer

Experians data kan integreres i en lang række af verdens førende ERP og CRM-systemer, hvilket gør oprettelsen af jeres nye kunder i egne systemer til en hurtig og smidig proces. Samtidig sikrer I, at datakvaliteten er i top, da data bliver ajourført dagligt.

Oprettelse af nye kunder vha. hurtige og automatiserede kreditanbefalinger

Experian SmartEvaluate kombinerer Experians stærke kompetencer inden for data, software og Analytics i én samlet løsning. SmartEvaluate automatiserer processen for behandling af dine kreditansøgninger og giver dig adgang til konsekvente kreditanbefalinger i real-tid, både i forbindelse med kredit til virksomheder og til private. Det giver din virksomhed mulighed for at oprette kunder hurtigt og effektivt. Automatiserede beslutningssystemer er tilgængelige hele dagen, hver dag, så de er klar, når dine kunder har brug for dem. Manglen på manuel indgriben gør også systemet hurtigt og friktionsfrit for kunderne, hvilket forbedrer accepthastigheden og reducerer omkostningerne.

Har du brug for en simplere løsning med kredittjek uden automatisering?

Så er vores BusinessInsight løsning formentligt den rette løsning for dig. BusinessInsight giver dig adgang til Experians unikke erhvervsdatabase med detaljeret kreditinformation om alle Nordiske virksomheder. Med hjælp fra Experians rating, risikogruppe og RKI tjek har du lettere ved at vurdere om du skal forlange forudbetaling, eller kan give en længere betalingsfrist.

Hvor godt kender du dine kunders økonomi?

Dårlige betalere hæmmer rigtig mange virksomheders vækst og netop derfor er løbende kreditvurdering af kunder utrolig vigtigt. Hvis du vil undgå at blive bremset i din virksomheds vækstrejse, så bør du løbende kreditvurdere potentielle og eksisterende kunder, så du undgår dårlige betalere.

Den risiko kan du undgå ved først at tjekke, om din kunde er registreret i RKI-registret.

Vil du høre mere om hvordan vi hjælper virksomheder i teleindustrien eller har du spørgsmål?

Udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt.