Inddrivelse og inkasso

Udnyt data og analyser til bedre inddrivelse, højere datakvalitet og digitalisering af processer.

Uforudsigelige ting sker, altid. Ting, som ændrer dine kunders økonomiske situation fra det ene øjeblik til det andet. Selv små ændringer kan få hele korthuset til at vælte.

Gennem digitalisering, data, analyse og indsigt hjælper vi virksomheder med at bevare overblikket og sikre, at de får deres penge tilbage. Vi tilbyder skræddersyede løsninger, der passer til dine specifikke behov, uanset om det handler om risikostyring, betalingsformidling eller inddrivelse af ubetalte fakturaer. Vi har ekspertise og erfaring til at hjælpe dig med at navigere gennem komplekse økonomiske udfordringer og minimere risici for din virksomhed.

Vi tror på, at digitalisering og data kan være en game changer for din virksomhed og give dig det nødvendige overblik til at træffe de rigtige beslutninger i realtid. Med vores hjælp kan du fokusere på at udvikle din forretning og øge din indtjening, mens vi tager os af det økonomiske bagland.

De tre sørste udfordringer for virksomheder der arbejder med inkasso og inddrivelse

Nogle gange kan det være svært at vide, hvor man skal starte, og hvor man skal slutte. Vores undersøgelser viser, at digital forretningsudvikling, datakvalitet og kredditvurderinger og inddrivelse af gæld er tre områder, hvor du som virksomhed med fordel kan drage nytte af data, analyse og indsigt.

Digitale arbejdsgange

Det kan være svært at komme i gang med at digitalisere, hvordan du inddriver penge. Men én ting er sikkert: Du har bedre ting at bruge din tid på end at sende rykker efter rykker.

Datakvalitet

Det kan være udfordrende at håndtere data. Ikke-verificerede data fra tredjeparter kan gøre det svært for virksomheder, der har penge tilgode. Nogle gange kan inkassosager være umulige at gennemføre, fordi de nødvendige data mangler.

Inddrivelse

Det er afgørende for alle virksomheder at foretage en kreditvurdering ved aftaleindgåelse, da det kan være svært at inddrive penge fra nogen, som ingen penge har. Men det kan dog være svært at afgøre, om låntager er kreditværdig.

Vil du høre mere om hvordan vi hjælper virksomheder i den finansielle sektor eller har du spørgsmål?

Udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Sådan kan Experian hjælpe

At inddrive penge bør ikke være en videnskab. Forbedr din virksomheds effektivitet og øg din likviditet med vores datadrevne løsninger. Data bør indgå i alt, hvad du gør. Data spiller både en vigtig rolle i din daglige drift, men også når det kommer til forretningsudvikling. Ved at bruge data til at træffe informerede beslutninger kan du forbedre dine resultater og øge din bundlinje – på én og samme tid.

Digitalisering af arbejdsgange

Når du vælger at digitalisere inddrivelse og inkasso-håndtering, vælger du også at bruge din tid på værdiskabende ting i virksomheden. Vi hjælper dig med at erstatte manuelle arbejdsgange med digitale processer.

Et stærkt datagrundlag

Hvis du skal agere ud fra dine data, skal du vide, at dine data er valide. Hos Experian har vi arbejdet med data i årtier. Vi kan hjælpe dig med at skabe det bedste udgangspunkt for at træffe de bedste beslutninger – baseret på data, selvfølgelig.

Sæt din inddrivelse på autopilot

Tænk, hvis du bare kunne læne dig tilbage og fokusere på dine vigtigste opgaver? Det kan du. Hos Experian kan vi hjælpe dig med at sætte dine inddrivelsesprocesser i system.

Horten Advokatpartnerselskab: Experian er med på beatet

Hør Dorte Olesen, Kunde- og Inkassochef hos Horten Advokatpartnerselskab fortælle om deres samarbejde med Experian, herunder hvilke forventninger de har til en samarbejdspartner og hvorfor de lige netop anser Experian som værende en god og pålidelig partner.

Læs mere om Horten Advokatpartnerselskab og Experians samarbejde

Få fuldt overblik over dine rykker- og inkassosager

Oplever du manglende betaling fra dine kunder? Og har du svært ved at inddrive gæld fra dine kunder? Inddrivelse og inkasso er en vigtig del af en sund forretning. Med Experians RKI løsninger kan du effektivt inddrive gæld fra skyldnere ved at signalere, at du tager manglende betaling alvorligt.

  • Du undgår at give kredit til personer og virksomheder med RKI-registreringer
  • Du kan se alle de enkelte RKI-registreringer på dine kunder
  • Adgang til basisoplysninger og stamdata
  • Se udvalgte regnskabstal
  • Bliv klogere på dine kunders betalingsmønster - se hvordan de betaler deres regninger
  • Se rating og kreditmax.
  • Se sandsynligheden for, at virksomheden går konkurs inden for de næste 12 mdr. 
  • Du inddriver gæld professionelt, mens du fokuserer på din kerneforretning. Vi gør arbejdet for dig.
  • Den manglende betaling sendes automatisk til inkasso.
  • Inkasso og inddrivelsen løftes af de bedste inkassopartnere.
  • Du får informationer fra Danmarks største register over dårlige betalere.
  • Du får effektiv styring og fuldt overblik over dine rykker- og inkassosager.
  • Når du anvender vores RKI-rykker, betaler op til 50 % af skyldnerne deres gæld, og du kan lukke sagen.

Sådan kan Experian hjælpe virksomheder der arbejder med inkasso og inddrivelse

Hos Experian kan du få hjælp til at strømline jeres onboarding processer så disse opleves som enkle og hurtige, behandle kunde-henvendelser ekstremt hurtigt og forbedre jeres back-end-processer samt fjerne risici fra jeres transaktioner.

Med Experians RKI Rykker- og Inkassoservice inddriver du effektivt gæld fra skyldnere ved at signalere, at du tager manglende betaling alvorligt.

RKI Rykker- og Inkassoservice er en løsning, der fungerer som tredje rykker ved manglende betaling. Rykkeren advarer skyldneren om registrering i Experians RKI-register, og efterfølgende inkasso hvis du ikke får betaling eller et forslag til en afdragsordning fra skyldner.

Anbefalede produkter

Vil du høre mere om hvordan vi hjælper virksomheder i teleindustrien eller har du spørgsmål?

Udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Experian x Forrester: Ny rapport går i dybden med forbrugernes oplevelse af finansielle tjenesteydelser

Hvad er virksomhedernes vigtigste forretningsmæssige prioriteter i de næste 12 måneder? Det besluttede Experian sig for at undersøge i samarbejde med Forrester, og resultaterne taler for sig selv. Data, data og mere data. Analysen giver dig svar på centrale spørgsmål som:

  • Hvad er virksomhedernes vigtigste budgetprioriteter over de næste 12 måneder?
  • Hvordan vurderer forbrugerne den nuværende kundeoplevelse, når de ansøger om finansielle tjenesteydelser?
  • Hvad mener forbrugerne om at dele deres data, og hvad forventer de af virksomhederne til gengæld?
Læs mere og hent analysen