Dec. 2021 | Rapporter & Whitepapers |

Hvad er virksomhedernes vigtigste forretningsmæssige prioriteter i de næste 12 måneder?

Det besluttede Experian sig for at undersøge i samarbejde med Forrester Consulting, og resultaterne taler for sig selv. Data data og mere data.

Rapporten er lavet på baggrund af svar fra 598 virksomheder inden for finansielle tjenesteydelser og telekommunikation fra  6 EMEA-lande samt mere end 3.000 forbrugere for at forstå både virksomheders og kundernes holdninger og præferencer i forhold til kundeoplevelser.

Rapporten giver dig svar på centrale spørgsmål som:

  • Hvad er virksomhedernes vigtigste budgetprioriteter over de næste 12 måneder?
  • Hvordan vurderer forbrugerne den nuværende kundeoplevelse, når de ansøger om finansielle tjenesteydelser?
  • Hvad mener forbrugerne om at dele deres data, og hvad forventer de af virksomhederne til gengæld?
Udforsk vores virtuelle 3D univers og se highlights fra analysen

Udforsk vores virtuelle 3D univers og se highlights fra analysen

Se rapporten

Virksomheder inden for finans-og telekommunikationssektoren tager i højere og højere grad digitalisering til sig for bedre at kunne forstå og betjene deres kunder.

Dette kan selvfølgelig ikke lade sig gøre uden brug af data til at træffe smarte beslutninger, forbedre kunderejsen og i sidste ende muliggøre bedre og mere ansvarlig kreditgivning.

Men hvordan får man kundernes samtykke til at dele deres data?

Undersøgelsen viser, at virksomheder skal være bedre til at vise og forklare de fordele der måtte være ved at kunderne deler deres data. Hvad betyder det for forbrugerne hvis de deler XYZ? Bedre service, mulighed for en lavere rente, eller måske noget helt tredje? Der skal kommunikeres hvem, hvor, hvad og hvorfor førend forbrugerne er trygge ved processen.

Virksomheder kan ikke bare antage, at deres kunder er villige til at vil være en del af databaserede løsninger såsom automatiseret beslutningstagning og Open Banking uden nogen form kontekst og forklaring. Værdien af nye processer og kunderejser kan være tydelig i din virksomhed, men det betyder ikke, at det er oplagt for en potentiel kunde.

Resultater for det Danske marked

Undersøgelsen viste, at 39% af de danske forbrugere er villige til at dele deres data og deres  finansielle oplysninger, og at yderligere 35 % er villige til at begynde at gøre det for den rigtige værdiudveksling. Danske virksomheder ved, at de har brug for flere data, og mange begynder at se potentialet ved Open Banking for at forbedre deres analytiske evner.

Danske virksomheders topprioriteter de næste 12 måneder

I rapporten fremgår det også, at forbedring af kundeoplevelsen, adgang til nye segmenter og markeder, og etablering af ID-validering er virksomhedernes topprioriteter de næste 12 måneder.

72 % af danske virksomheder udforsker forskellige typer datasæt for at kunne forbedre nøjagtigheden af deres analyser

70% af de adspurgte danske virksomheder har brug for mere analytisk støtte fra eksterne partnere og leverandører for at hjælpe dem med at forbedre deres operationelle  ydeevne, og 69% mener at have brug for mere kundeindsigt for at træffe bedre beslutninger om kreditrisiko.

Brugen af AI og Machine Learning til at forbedre operationel effektivitet er den største onboarding-prioritet for danske virksomheder

Grafen nedenfor viser, hvilke kunde-onboarding-initiativer danske virksomheder prioriterer over de næste 12 måneder.

Avanceret analyser, kundeindsigt og forebyggelse af bedrageri er nøgleområderne for øgede budgetter hos danske virksomheder

Hos ca. halvdelen af de adspurgte danske virksomheder vil der være øgede budgetter inden for førnævnte områder. På billedet nedenfor finder du oversigten over virksomhedernes vigtigte nøgleområder ift. budgettering.

Udforsk vores virtuelle 3D univers og se highlights fra analysen

Udforsk vores virtuelle 3D univers og se highlights fra analysen

Se rapporten