Loading...

Produktchefen: Udvikling må aldrig ske bag skrivebordet

Hvis du som kunde i Experian ikke kender Henrik Guldberg, så skynd dig til tasterne og skriv til ham. Han er Experians modigste mand og drivkraften bag relanceringen af BusinessInsight i en 2.0 version. Et værktøj, du ikke vil gå glip af! Vi har stillet ham 5 spørgsmål:

Hvad ligger der i ”en 2.0 version”?

2.0 er udtryk for, at vi er i gang med at opgradere – og vi er slet ikke færdige endnu. Udtrykket skal vise vores kunder, at nu sker der noget, de skal holde øje med. Vi vil sikre, at så mange som muligt får udnyttet de nye og forbedrede features, produktet indeholder. Der er kanaliseret et stort udviklingsfokus i BusinessInsight fra Experians side, og vi taler om produktet som vores ”one-portal” løsning. Løsningen, hvor du kan få adgang til det hele, og hermed mener jeg en lang række opslags-, kredit- og analyseværktøjer, som du før måtte bruge flere passwords for at nå. Det er vores mission at forenkle og samle værktøjer til risikostyring og marketing under ét.

Nævn produktchefens vigtigste udviklingsgreb

Du må aldrig udvikle produkter bag skrivebordet! Det er mit udgangspunkt og har altid været det. Lyt. Lyt igen og lær. Man kan sige, at jeg ynder flad indflyvningskurve, hvor jeg mødes med markedet, så ofte jeg kan og afsøger udviklingssmulighederne og tænker mig om. Jeg deltager i kundemøder, foretager interviews og lytter efter, hvad kunderne siger – også mellem linjerne. Efter hvad der reelt skaber værdi i hverdagen. Hvor de bliver irriterede, og hvor de ville ønske, løsningen kunne hjælpe dem. Den dimension bør altid drive produktudvikling, og det er dén tilgang, der har drevet min passion for BusinessInsight 2.0 lanceringen.

Hvad er den største forandring i BusinessInsight 2.0?

At kunderne nu har et værktøj, der kan hjælpe dem hele vejen, så de sparer tid og penge. De kan identificere og prioritere kvalificerede kunder og emner i én arbejdsgang og bruge kræfterne på dem, der kan og vil betale. I hele Norden vel at mærke. Kreditværdighed er nøglen til det hele. Jeg synes virkelig, vi stiller et værktøj til rådighed, der har potentialet til at lette arbejdsgange ved at bruge data på en intelligent måde. BusinessInsight henvender sig til regnskabs- og kreditafdelingen i en virksomhed – men i høj grad også til salg og marketing. Det er en vigtig pointe at få markedet gjort opmærksom på – og det synes jeg, er lykkedes.

Hvilken forbedringer fremhæver kunderne ?

Mange nævner adgangen til nordiske data. At vi i 2.0 giver direkte adgang til stamdata på norske og svenske virksomheder. Dén nyhed har gjort indtryk, kan jeg høre, for mange har tidligere bøvlet med forskellige opslagssystemer. En anden populær feature er adgangen til automatiseret firmaovervågning, hvor du får en løsning, der konstant giver informationer på dine kunder og leverandører på en række vigtige kriterier, såfremt der er sket ændringer. Generelt har reaktionen har været rigtig positiv.

Hvad er perspektivet for BusinessInsight?

Målet er, at BusinessInsight udvikler sig til en unik og uundværlig portal for Business Information – også i højere grad, end det er tilfældet i dag. Det er visionen, jeg arbejder med. Derfor stopper rejsen ikke her. Vi fortsætter innovationen med en dynamisk tilgang, så kunderne bliver endnu bedre til at skærpe deres markedsfokus. Og tilgangen? Du kan vække mig midt om natten og svaret vil være det samme: Jeg vil lytte til udsagn og markedsbehov og arbejde hårdt for at skabe dén ramme, der skal til for at levere reel værdi for vores kunder. Det er det, jeg synes er sjovt.

Læs mere om BusinessInsight 2.0