Loading...

Topkarakter til Experians kamp mod svindel fra mobile enheder

Forrester 2Experians indsats mod bedrageri anerkendes i en ny rapport fra det uafhængige analyseinstitut, Forrester.

Vendor Landscape: Mobile Fraud Management Solutions fremhæver Experian for  at have flest kompetencer inden for bekæmpelse af bedrageri og for den højest estimerede indtægt $ 200-250 mio. blandt de undersøgte leverandører.

Læs mere og download rapporten her:

Forrester oplyser, at Experian leverer “Fraud Management Solutions” til nogle af verdens største brands inden for finansielle tjenester, forsikring og detailhandel. Det er især Experian’s kompetencer indenfor bekæmpelse af persondatasvindel  via mobile enheder, der imponerer.

I rapporten beskrives, at Experian opfylder 9 ud af 10 kriterier, der er nødvendige for at bekæmpe svindel, og med sine løsninger er i stand til at registrere, når en svindler ansøger om en konto fra deres mobile enhed ved at sammenligne detaljer i ansøgningen med de data og den adfærd, der kan udledes fra den fysiske enhed. Det giver Experian og kunden mulighed for at identificere mistænkelige aktiviteter, som når en mobil enhed – eller gruppe af enheder – forsøger at åbne flere konti over kort tid.

“Det sker en eksplosiv innovation inden for online og mobile enheder, og vores kunder er nødt til at holde trit og samtidig yde en pålidelig beskyttelse. Det er en balanceakt uden samtidig at forstyrre forbrugerne med for store krav om dokumentation. Forresters skulderklap viser, at vi er på rette vej”, siger Henrik Kølle Petersen, leder af den danske forretning i Experian.

En af de seneste lanceringer på globalt plan er Experian CrossCore platform, der er er den første plug-and-play platform for svig og identitets-tjenester. Løsningen er hurtig at implementere og giver virksomheder mulighed for at stoppe online angreb før de udvikler sig til tab – og samtidig give en problemfri oplevelse for forbrugerne. (CrossCore lanceres pt. ikke på det danske market, jvf. de danske persondataregler)