Loading...

Tjek dine kunders kreditværdighed i hele Norden

business-insight-nordic-sell-volume-banner-linkedin-530px

Måske har du prøvet BusinessInsightNu kan du få adgang til informationer om – ikke bare danske –  men Nordens i alt 6 millioner selskaber i vores nye løsning BusinessInsight Nordic. Det fortæller vi om på et webinar 5. november.

Vores kunder skal ubesværet kunne orientere sig hos vores nordiske naboer. Logistisk er vi tætte, og vores kultur har mange fællestræk. Mere end en femtedel af den samlede danske eksport går allerede til Norge, Sverige og Finland. Vi ved i det store hele, hvad der er brug for – og med en tilgang på et par hundrede tusinder virksomheder årligt i vore fire lande tilsammen er der grund til at tro på et endnu større potentiale. I Helsinki, Stavanger, Stockholm og Oslo taler man om et forestående byggeboom. Dér skal vi være med.

Men potentiale skal realiseres – og der gælder det om at træffe beslutninger. Ikke for forsigtige dispositioner, men baseret på en passende balance mellem sikkerhed og risikovillighed. De nødvendige nuancer får mange af vores kunder i dag leveret gennem regnskabsdata, ratings og betalings erfaringer. Det er dét, vi nu med en markant udvidelse tilbyder fra samtlige virksomheder i Danmark, Sverige, Norge og Finland med BusinessInsight Nordic.

Værd at vide, hvem man handler med

Der er ingen tvivl om, at man sparer tid og sandsynligvis kan nøjes med en lavere investering ved at starte et samarbejde op i Norge frem for ét i Asien”. Det argument har Udenrigsministeriet sammen med Eksportrådet og flere branche-organisationer delt ved en række arrangementer det seneste års tid, hvor agendaen har været at understøtte den nordiske samhandel.

Men selvom det synes nemt at eksportere små hundrede kilometer østpå til Skåne, kommer man sjældent sovende til succes. Antallet af konkurser hos vores nordiske naboer er faldende, men endnu præget af de senere års krise, og da hver anden nyetablerede virksomhed erfaringsmæssigt drejer nøglen om inden for de første leveår, er det klogt at vide, hvem man handler med.

Hurtig segmentering og kreditoverblik

Vi har bestræbt os på at gøre det let at finde nye kunder i Norden – og i samme arbejdsgang synliggøre virksomhedernes finansielle formåen. For at overkomme sprogbarrierer gør vi det gennem en visuel angivelse af kreditværdigheden i form af et trafiklys, hvor rød betyder højrisiko og grøn, at virksomheden angiveligt er attraktiv at handle med. Derefter kan man dykke ned i regnskabstal etc. For mange selskabers oplyser vi om tilbøjeligheden til at overskride betalingsfrister over for andre leverandører. En feature, Experian kalder BEEF for betalingserfaringer.

Nem adgang til kæmpe potentiale 

Ifølge brancheorganisationen Dansk Erhverv er det i dag kun syv procent af de danske virksomheder, der trækker eksportlæsset, herunder handlen med vores nordiske naboer. Det efterlader et kæmpe potentiale for de mindre og mellemstore virksomheder, som er målgruppen for vores BusinessInsight Nordic løsning.

I Experian ser vi de nordiske marked som en betydelig og interessant økonomisk blok, der i væsentlig grad kan være med til at præge Danmarks økonomiske fremtid. Nu gør vi det muligt at navigere på tværs af grænserne i arbejdet med at skabe ny forretning – og i samme arbejdsgang, fra samme brugerflade – lære de potentielle kunder at kende.

Mere end en femtedel af den samlede danske eksport går i dag til Norge, Sverige eller Finland. Vi tror, potentialet er langt større. Det gælder om at finde de rigtige –  Nordens bedste – kunder.