Konkursstatistikker og pressemeddelelser

fra 2015

Pressekontakt

Har du som journalist brug for yderligere information, er du velkommen til at kontakte os.

Pressearkiv 2015

Her finder du Experians pressemeddelelser fra 2015.

Uorganiserede data forstyrrer kundeoplevelsen

29-07-15 - Fire ud af 10 finans- og televirksomheder bruger eksterne datakilder for at kommunikere præcist med deres kunder. Men bliver informationerne for mange eller brugt forkert, trækker ”big data” ned. Investeringer i analyse- og beslutningssoftware har derfor topprioritet de næste fem år, viser undersøgelse fra Experian.

Stadigt lige mange i RKI, men gælden på vej ned

Med afvikling af 793 millioner kr. i misholdt privatgæld på ét år, går det fremad for de 5,1 procent af befolkningen, der står i RKI. Men fremgangen har nuancer, advarer Experian, der står bag registret. Antallet af registrerede skal ned.

Vækst i onlinesvindel bekymrer bank- og telebranchen

Onlinesvindel opfattes nu som den største trussel mod bank- og telebranchen, viser ny undersøgelse fra Experian gennemført i EMEA. Syv ud af 10 adspurgte virksomheder har været udsat for online svindel i løbet af de seneste 12 måneder.

Kundernes krav om online-service er største udfordring frem mod 2020

At møde fremtidens kunder på flere kanaler døgnet rundt bliver den største strategiske udfordring for erhvervslivet frem mod år 2020. Det viser en international undersøgelse fra Experian, der har interviewet 255 centrale beslutningstagere inden for finans og telekom.

Flere virksomheder overlever konkursramt forår

Antallet af konkurser faldt i maj til 343 i forhold til de 370, der måtte dreje nøglen i maj sidste år, viser nye tal fra analysevirksomheden Experian. Selvom konkurstallet daler, er der dog stadig langt til niveauet før krisen, hvor konkurstallet lød på cirka 200 om måneden.

Stærkt resultat fra Experian på globalt plan

Trods omfattende transformation af Experian på globalt plan endte finansåret 2014-2015 med overskud.
Experian-koncernen har offentliggjort sit økonomiske resultat på globalt plan for de seneste 12 måneder med afslutning 31. marts 2015.

ID-tyvens yndlingsoffer er ung og bor i lejet bolig

Unge, der bor til leje, er tre gange så udsatte for ID-tyveri end andre befolkningsgrupper, fremgår det af en britisk undersøgelse, gennemført af Experian. Undersøgelsen slår fast, at identitetstyveri nu er den hyppigste form for svindel.

Flere konkurser: Opsvinget er skrøbeligt men ikke aflyst

Antallet af konkurser fortsætter opad for tredje måned i træk. Knapt 400 konkurser i april er en stigning på 34,9 procent i forhold til april sidste år, viser nye tal fra Experian. På sin plads at lægge jubeloptimismen væk, mener Dansk Erhverv - og dog huske, at månedstal skal ses i den store sammenhæng

Iværksætterlysten spirer - rekordmange nye selskaber

I marts etablerede danskerne 2.661 nye selskaber. Ikke siden 2008 har iværksætter-lysten været større, og det er det højeste antal i en marts måned, siden Experian begyndte at registrere udviklingen i 1996. Positivt, siger Dansk Erhverv. Men det styrker behovet på entreprenørskab på skoleskemaet og bedre adgang til finansiering, for mange ender med at lukke igen inden for de første tre år.

408 konkurser giver midlertidig pil opad

Flere konkurser for anden måned i træk skal ses i lyset af en overordnet tendens, der langsomt, men sikkert arbejder sig igennem efterveerne fra den økonomiske krise. En normalisering trækker ud, men er realistisk i 2017, vurderer Experian.

Fuld integration af Experian-data i Microsoft Dynamic NAV

Experian har netop lanceret et fuldt integrerbart og opdateret kreditvurderingsmodul til udveksling af data med økonomisystemet Microsoft Dynamics NAV.

Danmark bedst til at nedbringe antallet af konkurser

Vækstindikatorer som mere iværksætteri og en knækket konkurskurve i nedadgående retning bragte sidste år Danmark i overhalingsbanen i forhold til vores nordiske naboer, viser en fællesnordisk opgørelse fra Experian.

Mobilbetalinger vil overvinde svindelfrygt

Når Dansk Supermarked går i luften med den populære app MobilePay er det et kæmpeskridt fremad for mobil betaling som alternativ til betalingskortet. Forventningerne skal dog ses i lyset af en reel forbrugerbekymring, viser en undersøgelse fra Experian, gennemført i England. Her frygter hver anden at få stjålet sin ID ved at betale med mobilen.

Pludseligt, men balanceret konkurshop i februar

Efter et år med faldende konkurstal måtte pilen en tur opad i februar 2015. 300 konkurser var 50 flere end samme måned sidste år, hvor antallet dog var usædvanligt lavt. Den nedadgående tendens vil snart blive genoprettet, vurderer Experian.

Moderat konkursfald i udfordret marked

Selv om antallet af konkurser i januar faldt 15 procent i forhold til sidste år, er der endnu et stykke vej, før vi er tilbage på niveau med de lykkelige væksttår i begyndelsen af 0’erne. Uro i Europa får forbrugerne til at holde på lommerne.

Danskerne afviklede privat gæld for 100 mio. kroner i 2014

Flere end 1.000 danskere vinkede farvel til RKI i det forløbne år - og den rekordstore privatgæld er på vej ned. 83.000 gældsposter er afviklet. Udviklingen er positiv over hele landet med en marginal forværring i Region Sjælland, viser nye tal fra Experian.

IVS’er bag markant stigning i antal nye selskaber

26.408 nyetablerede selskaber så dagens lys i 2014. Det er 9.000 flere end sidste år, og en stigning på en tredjedel. Iværksætterlysten er fortsat størst i Hovedstaden, men resten af landet følger godt med. 6.000 selskaber var IVS’er - den nye selskabsform, der kan etableres for en krone. Stadigt flere vælger revisionen fra.