Fremtidens forsikringskunder kræver en smidig beslutningsmotor

Forsikringskundernes loyalitet har aldrig flyttet sig hurtigere. Med 94 procent af befolkningen på smartphone og tablet, researches der døgnet rundt på bil- eller erhvervsforsikringer, og forventningen er hurtig, ubureaukratisk risikoberegning og skarpeste pris.

Det kræver en smidig beslutningsmotor at matche. Hos Experian hjælper vi dig med at træffe beslutninger ud af de enorme mængder af adfærdsdata, der efterlades i en kundes livscyklus. Vores statistiske modeller beriger jeres interne kundedata, reducerer de manuelle processer og giver jer indsigt, der understøtter udviklingen af nye forsikringsprodukter, bidrager til at fastholde attraktive kunder og finde nye.

Experian hjælper med:

  • Avancerede statistiske beslutningsmodeller til kortlægning af kundeadfærd
  • Automatisering af risikoberegninger som grundlag for præcis tariffering
  • Scoringsmodeller til segmentering og dokumentation
  • Udvikling af digitale kundeprogrammer til fastholdelse af attraktive kunder

Privatkunder

Danskerne er blandt Europas flittigste, når det gælder om at skifte forsikring, ikke mindst bilforsikring. Ligesom vi er blandt de samfund, hvor det er lettest at forlade ét selskab for et andet.

Det skal være nemt og hurtigt at klare dialogen online. I England tegner op mod 40 procent privatforsikringer via nettet, mens det endnu kun gælder få procent i Danmark.

Erhvervskunder

Konkurrencen om at finde og fastholde de mest lønsomme erhvervskunder udspiller sig i forsikringsbranchen på alt fra pris til hurtighed og kreative brugergrænseflader.

Moderne beslutningssoftware har længe været hverdag i banksektoren, nu rykker scorekort og statistiske modeller ind i for at videreudvikle evnen til at prioritere og træffe lønsomme beslutninger.

Kreditforsikring

Nogle af dine kunders kunder går konkurs det næste halve år – vil du vide hvilke?

Med 4.000 konkurser årligt gælder det om at tage temperaturen på ikke bare forsikringstagers betalingsevne, men sikre at dennes risikostyring er sund. Det forudsætter et stærkt analyseapparat, god beslutningsevne og en kundeorienteret tilgang, der tilbyder hurtig, sikker rådgivning.

Transparent pension

To ud af tre forsikringskunder ved ikke, hvad de savner fra deres forsikringsselskab. Det skulle da lige være et ’one-click overblik’, højere afkast og lavere omkostninger.

De første pensionsselskaber udvikler nu nøgletal ud fra statistiske scorekort for at skærpe kundedialogen. Ved at tilbyde et let forståeligt indtryk af pensionens værdi bliver det nemmere at tilbyde relevant rådgivning.

Kontakt os

Ønsker du at komme i kontakt med os vedr. vores løsninger til forsikring og pension, bedes du udfylde formularen herunder, og du vil blive kontaktet hurtigst muligt.

  • Send besked