Loading...

Lever I op til danskernes digitale krav?

De danske forbrugere er utålmodige, og enhver unødvendig besvær i den digitale kunderejse har derfor sin pris for virksomhederne. Den digitale tidsalder stiller nye krav. Hurtige og sikre systemer med adgang via adskillige kanaler er ikke længere for fast-movers, men i højere grad normalen.

Nye undersøgelser viser, at tabt omsætning som følge af unødvendig besvær i kunderejsen, hverken kan eller bør ignoreres. Mere end 70 procent af virksomhedsledere nikker således genkendende til, at de taber kunder som følge af problemer og udfordringer i den digitale kunderejse. En del af disse udfordringer opstår som følge af regulatoriske krav til bl.a. kontrol af kunders identitet.

Afviste transaktioner fører ikke alene til tabt omsætning. Det fører også til langsigtet tab af kunder. Hvis en potentiel kunde først én gang har siddet fast i en ikke-intuitiv kunderejse, så er interessen ofte tabt for altid.

En god kundeoplevelse afhænger af en række parametre, herunder brugen af digitale analyseværktøjer, anvendelse af big data og integration af intuitive platforme. Nøglen til at kunne differenciere sig i forhold til konkurrenterne er at kombinere digital onboarding med den rigtige beslutningsplatform, så du ikke afviser flere kunder end nødvendigt.

Det er ikke længere nok at optimere UX-design. Effektive back-office systemer, der i realtid kan verificere kundens identitet, betalingsoplysninger og ikke mindst betalingsevne får en stadig større betydning for kundeoplevelsen. Experians nylancerede SaaS platform, SmartEvaluate, kombinerer analyse af en række data, og skaber overblik og et mere informeret beslutningsgrundlag for at give en endnu bedre kundeoplevelse.

Det kræver unægteligt øget fokus at imødekomme de udfordringer virksomhederne skal navigere i på et konkurrencepræget marked under hastig forandring – hvor kundernes adfærd ændres i mindst ligeså højt tempo.

Vores tilgang til at imødekomme og optimere både den digitale kunderejse og øgede regulatoriske krav bygger på avancerede analysemodeller og levering af data i realtid. SmartEvaluate kan eksempelvis anvende data på tværs af Experians kreditbureauet og  egne data, og gør at du kan oprette nye kunder hurtigt og effektivt. Formålet er altid at reducere unødvendigt besvær i kunderejsen, dog uden nogensinde at gå på kompromis med regulatoriske krav og datasikkerheden.

>> Læs mere om vores ny-lancerede SaaS-løsning SmartEvaluate her, og se hvordan I kan automatisere jeres kreditbeslutninger