Loading...

Diners Club Italien: Kend dine kunder ud fra transaktioner

Kreditkortbranchen presses af flere reguleringer fra myndighedernes side og øget konkurrence. Det har fået Diners Club Italien til at indgå et samarbejde med Experian. Samarbejdet skal hjælpe Diners Club med at få mere ud af sine data og øge tilfredsheden hos virksomhedens kunder.

 

Udnyt indsigter fra transaktionsdata til at øge kundetilfredshed

Diners Club i Italien er en betalingsservicevirksomhed med over 350.000 tilknyttede virksomheder og mere end 50.000 pengeautomater. Diners Club Italien er en del af Diners Club International koncernen, og de har 150.000 medlemmer, som de skaber merværdi for på tre primære områder:

  • Forebyggelse af bedrageri
  • Højere sikkerhed ved transaktioner
  • Skræddersyede markedsanalyser

Udfordring

Kreditkortbranchen viser fortsat en robust vækst, hvor forbrugerne har påtaget sig mere gæld via deres kreditkort. I de seneste år er branchen dog blevet presset af flere reguleringer, og det har betydet, at de finansielle institutioner har strammet kreditstandarderne. Derudover bliver konkurrencen i kreditkortbranchen mere intens. Det presser betalingsvirksomhederne til at være mere opmærksomme på kundernes ønsker, udvikle effektive nye funktioner og forudse konkurrenternes næste træk.

I lyset af den pressede situation leder hele kreditkortbranchen efter innovative måder at øge kundernes loyalitet og mængder af udgifter. Diners Club Italien har derfor besluttet at indgå i et partnerskab med Experian for at lave et “Big Data”- projekt med det formål at identificere nye muligheder for Diners Club og forbedre kundetilfredshed.

Løsning

Gennem indsigter i Diners Clubs transaktionsdata er mere end fire millioner transaktioner blevet analyseret for at lave en segmentering af forskellige profiler på kunderne. Kundeprofilerne er defineret ud fra kundernes typiske udgifter og livsstilsvaner. For eksempel profilen ”digitale betalere”, som omfatter dem, der gør meget brug af digitale betalingsmetoder, shopping via e-handel og via online nyhedsbreve.

Ved at bruge forskellige indlæringsmodeller blev de detaljerede scoringer brugt til at forudsige udgifterne for det næste halvår for hver kunde og sandsynligheden for, at kunden forbliver kunde. Derefter blev modellerne implementeret af Diners Club, tilpasset deres markedsføringsstrategier, og nye initiativer blev defineret for at maksimere tilfredsheden hos kunderne.

”Advanced Analytics kan give et gennembrud i relationen til kunderne. Brugen af transaktionsdata har givet værdifuld indsigt, der hjælper os med at få en meget bedre viden om vores kunder. Vi opnåede resultaterne takket være vores partnerskab med Experian, og vi planlægger at gøre det til et langsigtet forhold.” – Giglio Del Borgo, General Manager hos Diners Club Italien.

Vil du gerne høre mere om Experians løsninger?

Du er altid velkommen til at kontakte vores salgsafdeling på telefon 87 46 58 11 (09.00-16.00).

Alternativt kan du kontakte os via vores kontaktformular.