Loading...

5 spørgsmål til strategi-direktøren

Hos Experian mener vi, at det er vores medarbejdere, der gør forskellen. Mød en af dem her.

Mads Heindorff sidder i hjertet af Experian med ansvaret for strategi, marketing og produkter i Norden. Dermed har han hånden på roret, når Experian sætter retningen i en tid, hvor rigtige beslutninger måske er vigtigere end nogensinde. Han er nybagt far og en såkaldt fuldblodskonsulent. Vi har stillet ham 5 spørgsmål.

1. Hvordan kan danske virksomheder skabe vækst ved hjælp af data?
Alle virksomheder har i dag tonsvis af forskellige data; kundedata, markedsdata, finansielle data osv. Det handler om at skabe overblik og lægge en strategi for, hvordan du vil bruge dem. Væksten fra data skal ses i relation til større indsigt i kundernes behov, markeds trends og egne finansielle resultater for derigennem at kunne træffe bedre og i sidste ende mere lønsomme beslutninger. I Experian hjælper vi f.eks. virksomheder med automatisering af kreditbeslutninger ved at forene data fra Experian med virksomhedens egne data – på den måde sikrer vi, at vores kunder hele tiden har fingeren på pulsen og de bedste grundlag for at træffe de bedste beslutninger.

2. Hvad bliver det vigtigste våben i kampen om fremtidens kunder?
Fokus skal være på at bygge bro imellem den nye digitale verden og kundeoplevelsen – kunderne er allerede taget af sted på digitaliseringsrejsen, så virksomhederne har i virkeligheden ikke så mange valg. I fremtiden vil forventningen være, at næsten alt skal være 2-3 klik væk, om det er lån, en bil eller dagligvarer.

3. Hvilke barrierer kan forhindre os i at realisere potentialet i de store mængder data?
Min holdning er, at virksomheder skal have fokus på, hvordan de bedst muligt får omdannet, analyseret og beriget alle de data de har, til hurtigere og mere rigtige beslutninger ift. kunder, produkter og services. Alt skal tage udgangspunkt i kundernes behov – du skal sammen med dem definere fremtiden for din virksomhed.

4. Når Experians medarbejdere rådgiver – hvad er så i fokus lige nu?
I sidste ende handler det lige nu om at kende sine kunder. Vid hvem du handler med. Og få mulighederne i data og automatisering til at arbejde for dig.

5. Hvad er det bedste ved dit job hos Experian?
Som ansvarlig for strategi, marketing, produkter & priser i Norden sidder jeg i hjertet af virksomheden og kan sætte retningen for, hvor Experian skal hen i fremtiden. Ligesom så mange andre står vi overfor mange spændende udfordringer; øget konkurrence og nye markedsvilkår, regulatoriske ændringer som f.eks. den nye persondataforordning. Dertil mener jeg, at vi som Experian har en vigtig rolle i samfundet ift. at understøtte ansvarlig kreditrådgivning. Og så ikke mindst, at Experian er en virksomhed med rigtig mange dygtige ansatte, der alle brænder for virksomheden og den historie, vi har.

mads-heindorff