Loading...

Onlinesvindlerens 5 nøgler til din bankkonto – gratis webinar onsdag

Onlinebedrageri udgør i dag udgør en kompleks cyklus, der begynder med tyveri af personlige data og fortsætter gennem et sæt af diskrete mellemstationer for til slut at slutte af med det store bedrag. Men der er forholdsregler – både for dig som forbruger og som dig, der arbejder i en virksomhed. Det handler om at kende online-forbryderens agenda. Experian har identificeret 5 nøglefaktorer, der gør gør os sårbare over onlinekriminalitet,

Du kan endnu nå at deltage i  GRATIS WEBINAR onsdag den 22. juni klokken 12 og få dybere indsigt i adfærd og strategi bag online svindlen.

1. Lad os få det slået fast fra en start:  Enorme mængder af stjålne data er allerede nu tilgængelige for svindlere. “Engros datatyveri” er en af ​​de hurtigst voksende forbrydelser, med millionvis af af digitale identiteter kompromitteret hvert eneste år. Svindlen er i stigende grad rettet mod online-legitimations oplysninger, hentet under transaktioner med eksempelvis kreditkort.

2.  Malware er i eksponentiel vækst. Næst efter brud på datasikkerheden, er malware de onlinekriminelles centrale metode til at få fat i digitale identiteter. Malware manifesterer sig i mange forskellige former, og volumen er stigende, uanset om vi taler mobile applikationer eller traditionelle websites. Svindlerne retter deres opmærksomhed både såvel slutbrugere og virksomheder i deres indsats for at få værdifulde legitimations-oplysninger op under neglene til deres lusky, men stadigt mere etablerede forretninger.

3. Som forbrugere i online universet gør vi alt for ofte brug af “genbrugs”adgangskoder. Experian forskning viser, at størstedelen af ​​internet-brugere konsekvent anvender et lille sæt af brugernavne og adgangskoder til at sikre flere forskellige konti; herunder sociale medier, e-mails og online shopping sites. Mere specifikt folk har i gennemsnit op til 26 online-konti – kun beskyttet af gennemsnitligt 5 forskellige adgangskoder. Det øger risikoen for, at svindlere, der først bryder ind på en enkelt konto via stjålne data, har god succes med at skaffe adgang til andre konti, tilhørende samme bruger. Det kan blive dyrt.

“Folk har i gennemsnit op til 26 online-konti
– kun beskyttet af gennemsnitligt 5 forskellige adgangskoder. “

4. En voksende trussel ligger i, at kunder i stadigt højere grad kommunikerer med deres leverandører og webshops gennem flere kanaler. Dette multi-kanal samspil giver mulighed for forskellige interaktioner som at administrere konti og foretage transaktioner. Problemet er, at det komplekse kanalmiljø letter arbejdet for den onlinekriminelle, idet hver eneste ubeskyttede kanal er en mulighed for at begå svindel. Det betyder omvendt, at det er en betydelig udfordring for virksomhederne at sikre disse kanaler.

5. Der må og skal ske en afvejning mellem sikkerhed og brugeroplevelse. Ellers bliver kunden træt og vælger konkurrenten, der måske har knapt så mange besværlige validerings-processer. Det betyder, at virksomheder i dag er tvunget til at overveje hvert eneste skridt, man finder nødvendigt for at øge onlinesikkerheden – så initiativerne ikke skræmmer kunderne væk. Kunder, der handler online – gør bankforretninger online – og bestiller services online, forventer kort og godt en problemfri rejse.

At den stjålne identitet er i omløb en rum tid før svindlen føres ud i livet,  ser ud til at være et generelt mønster, som giver nogle muligheder. En af Experians globale eksperter i onlinesvindel, direktør, Hugh Steed siger: “Snarere end at udmønte sig øjeblikkeligt, strækker svindel-processen sig over uger og endda måneder, mens de personlige data skifter hænder fra den ene kriminelle organisation til den næste. Det betyder imidlertid, at der kan sættes ind med systemer på et tidligt tidspunkt med det formål at afsløre og begrænse svindel tidligt i forløbet og hindre tab i en væsentlig skala”.

Vil du med på GRATIS WEBINAR:

9cfa4370-a6b7-483c-8450-f2c1bf1bfb1e-large